FOR en uke vi har hatt! Ringsaker Montessori, Brøttum, Lismarka og Messenlia har vært på besøk, og bortsett fra litt kuling på mandag har det vært vindstille og strålende sol hver eneste dag! Dét er det ikke ofte vi opplever her på Bjørnsund. Det eneste som kunne vært bedre er fangsten på tirsdag og onsdag, som også denne uka var heller lite… Vi håper havet varmes litt av sola som har vært, og at fisker og krabber kommer tilbake snart!

Elevene har blitt kjempeflinke til å ro, og er nå også eksperter på krabbeteine- og garnsetting! Livet i fjæra har de også undersøkt, og det var spennende for innlendingene. Det er ikke mange perlemorsnegler eller pyntekrabber å finne på deres trakter!

På torsdag kom Redningsselskapet på besøk, og alle fikk være med på en båttur – det gikk unna! De viste også hvordan man redder opp folk fra havet, og lærer Emilie stilte som prøvekanin. Heldigvis i tørrdrakt, det er bare fire grader i vannet ennå! Likevel var det noen tøffinger som badet (uten tørrdrakt)!

Vi takker for besøket, og håper elever og lærere har hatt det like kjekt som oss!

Trykk her for å se flere bilder fra uka som var!