Ukene her på Bjørnsund raser avgårde, og denne uka er det Tynset, Fåset og Soknedal som har vært her på leirskole! De startet tidlig mandag morgen, og rundt lunsjtider kom de endelig fram til Bjørnsund hvor vi venta på dem. Etter et kjapt skift og ei brødskive i hånda gikk vi runden på øya, og til slutt ble det roeksamen på hele gjengen!

På tirsdag blåste det så mye at elevene måtte bli tauet for å sette garn og teiner, men vi kom heldigvis i mål og da var det bare å vente. Vi var også på havfisketur med Nonstind. Fangsten var heller dårlig, men elevene fikk oppleve skikkelig rulling ute på havet, så det ble en opplevelsesrik dag på havet likevel!

Dagen etter hadde vinden løyet litt, og elevene fikk ro ut selv for å hente inn teiner og garn. Vi fikk en del store krabber og mange forskjellige fiskearter! Blant annet hadde en steinbit og en piggskate svømt inn i garnet vårt. Etter lunsj sendte vi elever og lærere avgårde til Bud hvor de fikk en omvisning på Ergan kystfort.

På torsdag var været enda bedre, og før lunsj gikk vi en fin tur ut til fyret. På ettermiddagen dro vi over til fjæra på Hammarøya på jakt etter dyr og alger som lever der! Vi hadde også med søppelposer, men det var så lite søppel at de fleste kom tomhendte tilbake – det kan vi like!

Vi takker for besøket!

Klikk her for å se flere bilder fra uka som var!