Ukerapport uke 38

Langmyra og Lyngtad/Vevang skoler har vært på besøk denne uka, og de har fått oppleve litt av hvert! De har rodd i motvind (og sust avgårde i medvind), noen har gått på skjæret med færingene (og kommet seg av igjen!), vi har fått masse fin torsk og lyr, og i dag har de gått over moloen i storm. Regntøyet har fått kjørt seg denne uka også, men stort sett har det holdt, og da er det jo ikke noe problem å være ute! Det ble ikke rotur til Søre Bjørnsund denne uka, men i stedet fikk en del elever øvd mye på roing da de ble sendt ut på ro-orientering. De ble fort veldig dyktige roere, og scoret mange poeng!

Havfiske med Nonstind ga også god belønning, og vi fikk mye sei, en lyr og en lange! I garnene var det for det meste torsk og lyr, men også en hummer, lomre, ål og berggylte. Hummeren slapp vi selvfølgelig ut igjen, mens de andre fikk flytte over i akvariet.

Vi håper og tror elever og lærere har hatt ei fin uke! Det har i alle fall vært variert!