Denne uka hadde vi besøk fra alle Sunndalsskolene her på Bjørnsund. De fikk en litt kort uke på grunn av storm på fredag, men rakk heldigvis mye på kort tid! Vi satte garn og teiner på tirsdag, og siden det var lite vind fikk vi rodd til Søre Bjørnsund. Der fikk elevene en omvisning, før vi endte på fotballbanen for ukas uttasundsrugby-kamp! Det ble mye liv på banen, og mange mål. Vi tok også elevene med ut på havfiske med Nonstind, og det ble god fangt! Mange makrell, lyr og en hestemakrell! Elevene var gode til å sløye, så det gikk unna i en fei.

Onsdag dro vi garn og teiner, og en av gruppene fikk en stor breiflabb! Vi fikk også torsk og lyr, og en rognkjeks med rogn som elevene fikk smake på. Senere på dagen kom Øybjørn og tok elevene med til Bud, hvor de fikk omvisning på Ergan kystfort, og etterpå fikk elevene dra en tur innom butikken. Det var en del grønne fjes da de kom tilbake, men om de skyldes Øybjørn eller godteri er uvisst… På kvelden var det krabbeakademi, og krabbespising på sløyebenken!

Torsdag gikk vi over moloene til fyret på Moøya i pøsregn. Det var fortsatt store dønninger, så det var spennende å se utover havet. Elevene fikk høre historier om stormer og forlis, og det var mange store øyne da de fikk høre om Rokta-forliset. Etterpå hadde vi ro-orientering og 50-lek, før elevene måtte pakke sakene sine og vaske seg ut av rommene…

Vi håper besøket hadde fine dager hos oss, og dere er hjertelig velkomne tilbake!