På grunn av storm på mandag startet vi leirskoleuka på tirsdag, og da kom det en stor gjeng fra Åretta ungdomsskole på Lillehammer! Det var ruskete vær, men vi kom oss på en runde rundt øya, og alle elevene fikk tatt ro-eksamen. På onsdag var været bedre, og vi satte garn og teiner og kom oss bort til Søre Bjørnsund for å spille uttasundsrugby, blant annet. Det ble også havfiske med Nonstind, men innlendingene hadde ikke spesielt god fiskelykke og måtte nøye seg med to knurr. Torsdag håvet vi derimot inn massevis av fisk, mange rognkjeks og rognkall, tosk, lyr, en piggskate, lomre og sei, i tillegg til masse krabbe og en hummer! Elevene fikk smake fersk rognkjeks-rogn, men vi tror nok ikke at noen bytter ut fredagstacoen med det første… Etter lunsj tok vi med gjengen på tur til fyret på Moøya, i strålende solskinn og blikkstille hav! Det ble en fin tur, og elevene fikk høre historier om livet på Bjørnsund, molo-bygging, og om stormer og forlis.

Nå skal elevene få smake på krabbene, før det er duket for historien om Bua-Marit… Uka har gått alt for fort, og i morgen er det igjen klart for hjemreise. Vi takker for ei fin uke, og håper både elever og lærere har hatt det bra her på Bjørnsund!